Om du har problem att lyssna kan det bero på en rad olika orsaker.
Lyssna från utlandet
Våra strömmar är inte tillgängliga utanför Sverige, detta av upphovsrättsliga skäl. Om du får upp en ruta som ber dig om ett användarnamn och lösenord när du försöker lyssna så beror det på att den IP-adress du använder är listad i ett annat land än Sverige.
Android
Om du har aktiverat energi- eller databesparing i telefonen kan det hända att vår app inte fungerar korrekt. I dessa lägen stänger telefonen ofta av internetuppkopplingen för appar som körs i bakgrunden.
Dessa inställningar aktiveras ibland automatiskt även om du har stängt av dem tidigare, t ex efter en uppgradering av Android. Du kan kolla din energi- eller databesparing på två sätt:
- Inställningar -> Appar -> Viaplay Radio -> Batteri -> Välj obegränsad
- Inställningar -> Batteri -> Energisparläge
Vår app behöver även internetuppkoppling för att fungera. Många som har haft problem vittnar om att det fungerar efter att de har avaktiverat dessa funktioner!
Firefox eller Chrome (Mac/PC)
- Om du använder en annonsblockerare (exempelvis Adblock eller Adblock Plus) så behöver du avaktivera den för ilikeradio.se för att få lyssningen att fungera.
- Om du använder funktionen "Data Saver" eller "Databesparing" i Chrome så kan du behöva stänga av denna. Funktionen gör att all din surfning går via Googles servrar i USA och eftersom våra radioströmmar inte fungerar i utlandet så måste denna funktion avaktiveras för att radion ska fungera.
Internet Explorer
- Om du använder en annonsblockerare (exempelvis Adblock eller Adblock Plus) så behöver du avaktivera den för ilikeradio.se för att få lyssningen att fungera.
- Ändra i "Privacy options". Gå in i inställningarna (Internetalternativ – Sekretess). Sänk nivån till Medium om den är satt till Hög eller "Blockera alla cookies" är aktiverat.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.